Forretninger bør benytte WP

Posted by on okt 16, 2013 in Wordpress

Driver du allerede en eller flere webshops på nettet? Synes du heller ikke at der kommer nok besøgende til din butik?

Under du dig over hvordan andre shops med mindre budgetter er i stand til at tiltrække flere kunder og sælge mere?

Brug WP i din forretning

Brug WP i din forretning

Kan du nikke genkendende til et eller flere af disse spørgsmål, så skynd dig at læse videre.

Jeg vil give det et indblik i hvordan du relativt enkelt kan komme i gang med at bruge den gratis platform med navnet ”Wordpress” til at få flere potentielle kunder til at finde din shop, dine produkter og dig som virksomhed.

Information skaber tryghed

Jeg ved blandt andet at onlineforretningen Bioburn som sælger biopejse har benyttet WordPress til at få mere gang i butikken. En af personerne bag shoppen fortæller i dette indlæg hvordan det er lykkedes ham at få stor succes med netop dette koncept. En af grundene er, at folk begynder at stole på dig som forretning og person når du deler frit ud af en masse information og ikke holder noget tilbage.

Jeg vil varmt anbefale at du læser det indlæg for der er rigtig meget praktisk anvendelig viden som kan hjælpe dig godt i gang.

Du kan lettere fremstå som ekspert

Fremstå som ekspertVi vil rigtig gerne handle med folk som ved hvad de taler om… altså folk der er eksperter indenfor deres felt og som kan finde ud af at forklare ting så vi andre kan forstå det. I modsætning til når du bliver ringet op af en kunde eller kommer ud til en kunde, så vil du med en blog kunne undgå at starte fra nul. Nu har de havde mulighed for at læse om dig og det du kan i forbindelse med at de har søgt på nettet efter en løsning på deres udfordring.

Er du rigtig dygtig, så kan det også være at du kan få lov til at skrive på andre menneskers blog og dermed få en ”tredjepart” til at fremstille dig som ekspert. Denne del går lidt udover artiklens formål, men lyder det interessant, så prøv at søge efter ”hvordan gæsterblogger man”.

De forskellige søgeord er lettere at implementere på en blog

Det er meget svært at gætte på hvad folk søger efter i søgemaskinerne og har du ikke benyttet de ord eller de sætninger som de søger efter, på din hjemmeside, så er chancen for at de finder dig meget lille. Har du en webshop hvor du som Bioburn sælger biopejse, så kan det være svært at indarbejde en masse sætninger på en naturlig måde.

Eksempelvis kunne folk godt finde på at søge på nettet efter: ”Forurener en biopejs”. Det kan man ikke rigtig have med i en produktbeskrivelse, men det kunne sagtens være titlen på et indlæg på en blog. Jeg er næsten overbevist om at dette emne netop er noget som Bioburn har skrevet om i en af deres talrige artikler.

Den bedste måde at gribe det an på er at finde ud af hvilke spørgsmål dine kunder normalt har og så prøve at skrive nogle så udførlige og forklarende artikler som muligt. Uanset om du lægger alle kortene på bordet, så vil langt de fleste kun føle sig endnu mere tiltrukket af at benytte dig som deres leverandør/butik.

Så hvad venter du på? Kom i gang med at starte din egen WordPress blog.